Využiť silné stránky školy na vybudovanie modernej školy rodinného typu s morálnym kódexom, a demokratickým riadením ju budovať v smere zvyšovania kvality ponuky tak, aby sa stala centrom vzdelávania a športu pre celú komunitu obce.

  Cieľom výchovy a vzdelávania je plne rozvinutá osobnosť žiaka, ktorá je autentická, s potrebnou mierou mnohostrannosti, harmonicky rozvinutá, ktorá sa slobodne a zodpovedne sebarealizuje v tvorivej aktivite a úspešne sa uplatní v ďalšom živote.

  K tomuto cieľu chceme dôjsť kvalitným vzdelávaním žiakov v zmysle rozvíjania systémom tvorivo - humanistickej výučby zameranej na osobnostný a sociálny rozvoj žiaka v zmysle tradičných pozitívnych hodnôt /dobro, pravda, spravodlivosť.../, a pestovaním pozitívnych vzájomných vzťahov medzi subjektami výchovy a vzdelávania.

Strategické ciele Základnej školy  v Harichovciach:

  1. 1. Rozvíjať kľúčové kompetencie žiakov /súbor predpokladaných vedomostí, zručností, schopností, postojov a hodnôt, životne dôležitých pre rozvoj osobnosti žiaka a pre jeho uplatnenie sa/ podľa ŠVP ISCED 1 a ISCED 2. Sú to kompetencie učebné, na riešenie problémov, komunikačné, personálne a sociálne, občianske, pracovné a podnikateľské, matematické a informačné.
  2. 2. Stotožniť sa s hodnotovou orientáciou školy - morálnym kódexom školy rodinného typu tak, aby určovala jednanie a konanie žiakov a zamestnancov školy a aby sa prejavila vo výchove a pri vzdelávaní.
  3. 3. Korekciou pedagogickej koncepcie školy na tvorivo - humanistickú koncepciu, s využívaním IKT v edukačnom procese a zavedením systému tvorivo - humanistickej výučby, skvalitniť výchovno-vzdelávací proces a hlavne výchovné pôsobenie školy prostredníctvom odborne zdatných a zanietených učiteľov v motivačnom prostredí.
  4. 4. Vypracovať a plniť koncepciu kontinuálneho vzdelávania učiteľov školy.
  5. 5. Budovať školu ako "Otvorenú školu" s bohatou ponukou aktivít pre komunitu obce, schopnú načúvať hlasom zvonku a schopnú efektívne s vonkajším prostredím komunikovať.
  6. 6. Pokračovaním v postupnej rekonštrukcii školy, v inovácii zariadenia školy, a dopĺňaním kabinetných zbierok pripraviť pre učiteľov a žiakov vyhovujúce prostredie a dobré podmienky pre prácu.
  7. 7. Plnením školského vzdelávacieho programu a UO školy posilniť jej autonómne postavenie.

  Strategické ciele školy vychádzajú z vízie školy a ukrývajú v sebe množstvo práce, ktorú je treba vykonať pre jeho naplnenie. Dá sa to realizovať len tak, že sa vykoná transformácia strategických cieľov do úloh na jednotlivé školské roky.